לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

תסמונת התעלה הקרפלית

תסמונת התעלה הקרפלית - אביגיל פורת - דרך גוף
תסמונת התעלה הקרפלית - אביגיל פורת - דרך גוף


כאבים עזים בשורש כף היד? יתכן שיש לכם תסמונת התעלה הקרפלית (Carpal Tunnel Syndrome)

התעלה הקרפלית ממוקמת באזור שורש כף היד, ובה עוברים עצבים וגידים של כף היד, ובהם העצב המדיאני האחראי לתחושה, לעצבוב ולתנועה בכף היד. העצב המדיאני עובר באמה ובזרוע ומגיע לכף היד דרך התעלה הקרפלית. תסמונת התעלה הקרפלית נגרמת עקב לחץ על העצב המדיאני. לחץ זה נוצר כאשר יש תהליך דלקתי שגורם לנפיחות, אודם והצטברות של נוזל שנאגר בתוך התעלה הקרפלית ואין לו לאן לברוח. לכן, הוא מפעיל לחץ על העצב המדיאלי וכאב.

ממה נגרמת תסמונת התעלה הקרפלית?

קיים קשר בין התסמונת לבין מצבים כמו הריון, תת?פעילות של בלוטת התריס, שבר של עצם באזור, דלקת מפרקים, לחץ והצרות בין החוליות באזור העורף אשר משם יוצאים העצבים האחראים לתחושה ולעצבוב הזרוע וכף היד.

התופעה מופיעה בשכיחות גבוהה יותר אצל אנשים העוסקים בעבודת כפיים מאומצת או אצל מי שבעבודתם יש תנועות חוזרות של שורש כף היד או חוסר תנועה בשורש כף היד (קיבוע עקב אחיזה של עכבר) קבוצות סיכון לתסמונת התעלה הקרפלית הן אנשים העובדים הרבה עם מחשב (כולל ישיבה מרובה ותנועה מועטה גם של הכתף), הייטקיסטים, גרפיקאים וכו.

טיפול:

במקרה של כאבים, ולו גם קלים יש לגשת מיד לאורתופד לאבחן את הבעיה ומקור הבעיה.

מבחן לאבחון:
מבחן פאלן (Phalen) - כיפוף שתי כפות הידיים זו נגד זו במשך כחצי דקה ובדיקה האם מופיעים כאבים באזור התעלה.

טיפול ידני:
עיסוי רפואי יכול לעזור רבות. עיסוי לשרירים לאורך האמה, זרוע וכף היד, הזרמת דם וחמצן לאזור המודלק ובכך להקל רבות על הכאב, לרכך ולמוסס אזור דלקתי.

תהליך הטיפול יכלול עיסוי לגב עליון, שרירי שכמות, עורף, צוואר, זרועות, אמות וכף יד. במקרים של ישיבה ממושכת מול מחשב או עומס/לחץ/תנועה חוזרת באזור הכתפיים יתכנו "הדבקויות" של השרירים אשר תופסים ומהדקים את העצבים העוברים בתוכם. גם כאן עיסוי יפתח אותן הידבקויות, יביא תנועה וימריץ את זרימת הדם והחמצן וימוסס לחץ וכאב.

חשוב לא לדחות ולא לחכות שהכאב יגבר כי כאב בגוף משפיע ומקרין גם על אזורים נוספים.

המאמר פורסם גם כאן »

אביגיל פורת אביגיל פורת מטפלת בכירה בעיסוי רפואי, עיסוי הריון, שוודי ורקמות עמוק. בוגרת מכללת ברושים לרפואה משלימה של אוניברסיטת תל אביב. חברה באיגוד מקצועות העיסוי בישראל ומטפלת בקופות החולים. מנחת סדנאות עיסוי לזוגות וקבוצות.

כל המאמרים של אביגיל פורת:

מה הקשר בין כאבי גב תחתון ולהיות אמא טריה

מה הקשר בין כאבי גב תחתו

אחד משחקני המפתח בכאבי גב תחתון ושכמות אצל הרבה אימהות טריות הינו שריר אשר תפקודו היעיל הכרחי ליציבה זקופה. ללא תמיכה שלו יציבה לא הייתה מתאפשרת כלל!» מאת אביגיל פורת

הכירו את רשת התקשורת המתקדמת של הגוף!

הכירו את רשת התקשורת המת

ממש מתחת לעור גופנו קיימת רקמת חיבור ייחודית מופלאה ומורכבת העוטפת וסובבת את כל גופנו מכף רגל ועד ראש, מבטן לגב, רוחבית ואנכית.» מאת אביגיל פורת

כל הפעילויות של אביגיל פורת:

מעסה רפואית מוסמכת, עיסוי ספורט, הריון

מעסה רפואית מוסמכת

אביגיל פורת מטפלת בכירה בעיסוי רפואי עם נסיון רב בטיפול בבעיות אורתופדיות, פציעות ספורט ועיסוי הריון. מייסדת ומנהלת של הקליניקה הרב תחומית לרפואה משלימה בחצרות יפו ומנחת סדנאות ללימוד עיסוי.» עם אביגיל פורת

מעסה רפואית מוסמכת, עיסוי ספורט, הריון

מעסה רפואית מוסמכת

עם: אביגיל פורת

שיתוף חברים
עם : אביגיל פורת